19 november 2012

FreeBookWriter-redigering-Hat och en gnutta kärlek

När jag läser i Svensk bokhandels tidning om en app som heter FreeBookWriter blir jag intresserad och googlar.
Det låter väldigt intressant att få texten direkt som i en bok. På så vis ser man det slutliga resultatet direkt. Kika in och titta själv.
Jag kommer att följa dem, och se hur den utvecklas.
En ny app har oftast barnsjukdomar.

Ännu ett nummer av fantastiska tidningen Internetworld
Den är fylld av tips hur jag som egenföretagare lyckas med det jag gör, och sidorna dränks av människor som villigt delar med sig av sina erfarenheter, både bra och dåliga.
Om du är det minsta intresserad av Digitala affärer, E-handel, Kommunikation och sociala medier bör du snabbt leta upp ett ex och stänga in dig på ett rum för att i lugn och ro läsa tidningen från första till sista sidan.

Idag har jag redigerat och upplevt det där magiska ögonblicket då texten känns så himla självklar att jag funderar på om jag verkligen skrivit den.
Jag läser in texten i korta sjok på Iphonens röstmemo. Lutar mig tillbaka i stolen, och lyssnar.
På det sättet hör jag då det blir fel. För underligt nog rättar hjärnan det som är fel i texten.

Har även lekt med min nya dator, och grubblat på vilka program jag kan behöva.
Pages verkar rätt okey, och Keynote, I-book kommer jag att använda rätt mycket i framtiden, och så fort jag får tid kommer min app att skapas.
Kikade på Indesign, Illustrator, och flera till. De åtta gigabyten som just nu är nästan tomma kommer att fyllas med flera bra att ha program.

Nu är barnen utfodrade, och sover sött. Peter sover lika sött i soffan med ett anteckningsblock över ansiktet. Han skulle räkna på jobb, men var alldeles för trött.

I morgon bär det ut på taket igen. Djurgården närmare bestämt. Det ska vara klart för besiktning den tredje. Hoppas, hoppas att frosten gett med sig. Det blir så halt där uppe.
Har ingen större lust att åka iskana 17m upp i luften.

Författarcentrum hörde av sig. Jag blev inte medlem där eftersom min bok Pappersskärvor inte var tillräckligt litterär. Hm...
Det är bara att skaka av sig och gå vidare. Alla kan inte gilla det man skriver...inte ens författargrupper.
De bad mig återkomma då boken HAT och en gnutta KÄRLEK kommit ut.
Ha, ha...jomenvisst...den är ju litterär minsann. Oh no...inte alls.
Det ska bli kul att höra vad Mångmamma tycker om den. Kika in på hennes sajt förresten, Hon har många kloka tankar.

Nu tänker jag stänga igen butiken för idag.
Redigering resten av kvällen.

1 kommentar:

  1. Nämen!?!
    Här glider jag in i godan ro och vad får jag se?
    Smygreklam för mina åsikter och min blogg!
    Jag tackar!

    Och det ska bli grymt spännande att få läsa ditt manus...
    Jag tror att Jan-Erik håller med mig om att jag gav honom en del bra kritik när jag läste hans roman för ett år sen i oredigerat skick!
    Den kommer ju trots allt ut nu om en vecka på Idus förlag!

    Och du - allt det där andra spännande du pysslar med - det får du förklara vid ett annat tillfälle för mig, jag hinner inte riktigt ikapp med vardagen just nu..
    Kram!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...