7 november 2012

Lerig, äppelskruttdoftande kvinna

Idag kom vi upp i tid, även om jag nog gärna stannat i sängen.
Vi har iskallt i rummet nu, och ska isolera kryputrymmet under sovrummet så fort vi hinner.
Förra vintern hade vi nio grader. Fattar du? NIO grader. Jag frös vareviga natt och längtade efter sommaren. 
Redan nu sover jag med en filt under mig, ibland två, och över lägger jag ett duntäcke plus en tjock filt.

När jag ska köra iväg barnen upptäcker jag att mina glasögon är väck. De finns ingenstans...
Efter feberaktigt letande hittar jag dem...i sängen.
Hampuz är utklädd till drake, och jag stannar en stund extra för att titta på alla barn som är halloweenutspökade.


Idag åkte jag till min kund i Fullersta igen. Jag krattade löv, tog bort drillioner äpplen (det kändes som det), och på eftermiddagen kom Peter förbi med en skarvsladd jag tänkte byta ut åt Marianne.
Peter tog tag i plattläggandet, och blev kvar.
Jag tror att han gillar att jobba med mig.

Det var så lerigt att mina fötter blev dubbelt så stora, och jag halkade omkring med spaden i högsta hugg. Vi måste nämligen ta bort jord för att inte vattnet ska åka ned i källaren.
Marianne blev mycket nöjd när hon såg resultatet, och i morgon ska jag hämta sand för att lägga under plattorna.

Jag hämtade ungarna klockan fyra, och Peter for till firman och knäckte plåt.

Efter barnteve gjorde jag pannkaka tillsammans med Hampuz, och lade sedan dem till kojs.

Nu sover de sött.

Igår natt redigerade jag tills klockan två, och ska nu vara lite social med Peter. Alla måste få sitt.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...