9 november 2012

plattläggning-takränn-Internetkrångel

Igår var jag ute nästan hela dagen.
Gissa om jag frös? Brrr, det var så kallt att jag till slut inte kände varken tår eller fingrar.

När vi åt lunch efter att ha stått på stege och jobbat med att sätta upp ett snöräcke, tog jag helt sonika av mig skorna och hoppade jämfota inne på restaurangen för att få tillbaka värmen något sånär.

Vi fortsatte mot Fullersta och la plattorna färdigt (Peters jobb) och krattade upp alla löv. Det blev en stoooor lövhög som tronade på tomten när jag var klar.
Visst blev det snyggt? Men det var lerigt som attan må du tro, och halkigt.

Klockan tre for jag hemåt, medan Peter fortsatte till återvinningen med plast och träskräp vi samlat på oss hos kunden.
Peter fick en rolig julslips, som han tänkte använda på julafton.

Hemma hoppade och skuttade hundarna omkring. De ville ut.
När jag kom in igen började jag läxläsa med först Zabine, sedan en motvillig Razmus.
Zabine hade läsläxa, och Razzel matte.

Jaha, lite mat...sedan var det sovdags för tre små troll.

Hampuz hade underliga prickar på huden, och hostade underligt när han sov inne hos oss.

Jag laddade för att läsa korrektur på min skrivarkompis Pebbles text. Satte mig vid datorn, kopplade in internet...hm...kopplade in internet...
Nä det gick inte. Försökte m och om igen utan resultat. Jag kom in, och åkte ut lika fort.
Till slut gav jag upp.
Ibland blir det sådär här ute. Det är som om nätet inte orkar fram.

Klockan fyra i morse väcktes jag av Hampuz som var kissnödig, men visade sig ha diarre. Attans!
Han fick en blöja på sig, och vi kröp ned igen.

Nu har Peter kört de andra barnen till skolan, och jag ska hämta ved, för det är isande kallt ute. Frosten ligger som ett täcke över marken.

Idag tänker jag passa på att redigera så fort Peter och jag joxat lite med huset här hemma, och han åkt till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...