25 november 2012

Recension nummer 13 av Pappersskärvor-snickarjobb-födelsedagskalaskalas

Idag möttes jag av ett meddelande att Jenny Forsberg kikat på min bok Pappersskärvor och recenserat den. 
HÄR stod det.

Jag blev jätteglad över orden, och lägger på minnet att nästa gång försöka hitta en röd tråd i novellerna, OM jag nu skriver fler novellsamlingar. Det är så många bokmanus som står på kö i hjärnan för att bli skrivna att det inte riktigt finns tid för noveller.
Stackars Skrivpuff blir överhoppat varje morgon för att ersättas av mina börjor.
Numera har jag besökare från hela världen, vilket gör mig mycket glad, och jag hoppas innerligt att mina börjor lockar er att skriva.

I helgen har vi kämpat med att bygga på vår gigantiska trappa in till huset.
Så här såg den ut på lördag förmiddag:

Vi fortsatte spika på nya trappsteg hela kvällen, och en granne kom över för att hjälpa oss sätta dit dörren. Snyggt va?
Det mörknade, men vi satte upp lampor:
Peter och jag spikade på samtliga trappsteg på framsidan.

Idag söndag har vi hämtat en ursnygg skinnjacka jag ropat in på Tradera. Den ska Razzel ha.
När det var gjort skyndade vi oss hem, för Lilleman skulle ha kalas.

B-o och Britta(Hampuz plastfarfar och farmor) kom med en superläcker tårta som Hampuz inte riktigt fattade var på riktigt.
Den hade en racerbil på sig.
Peters syster och hennes yngsta dotter kom
Och Hampuz farfar
Jag hade gjort en kladdkaka och köpt kardemummabullar som snabbt åkte ned i samtligas magar.
Det pratades om surfplattor, barns spelberoende, stalkers, hörapparater och mycket annat.
En trevlig eftermiddag helt enkelt.

När gästerna åkt återstod bara en disk som fyllde diskbänken, och ett stort tomt bord.

Barnen skuttade i säng och fick varva ned med en Scoobydoofilm, och vi vuxna städade undan.

Nu är det tid för skriverier, och kanske t.o.m lite läsning.

Ha det gott

I morgon ska jag upp på taket igen, och fixa till en lucka. Denna gång är det lite brantare, så jag hoppas att frosten håller sig borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...