1 november 2012

Redigering-Femtio nyanser av honom-Publicera dig

Inatt redigerade jag på manuset tills klockan två.

Trött lade jag mig mellan pojkarna som redan låg i vår säng, och famnade de varma kropparna.
 Vårt sovrum är kallt, så kallt, och jag använder filt både över och under täcket, varma sockar, tröja och mysbyxor.

I morse väcktes jag strax innan sex av en kall nos. Det var Zilla som ville ut. Akut ut.
När jag väl kommit upp kändes det meningslöst att lägga sig igen, och jag läste vidare i Femtio nyanser av honom
Så väl jag känner igen alla de där känslorna Anastacia pratar om. Osäkerheten, tuffheten som glimtar fram då och då. Jag undrar för mig själv vad jag själv skulle gjort i den där situationen, och sanningen är nog att jag hade varit frestad.

Boken är enkelt skriven, dåligt gestaltad, och helt omöjlig att lägga ifrån sig. Jag bara måste få veta vad den käre Mr Grey hittar på nästa gång, och vad Ana ger för svar.

Nu har Peter åkt till jobbet, hundarna rastats, och jag har gett mig på nästa bok som är fylld av massor av goda råd.
Publicera dig hittar du på till exempel Bokus för 153 riksdaler. Ännu en bibel jag tänker ställa i min bokhylla.
Publicera dig! : om utgivning på förlag och andra publiceringsmöjligheter (kartonnage)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...