1 november 2012

skrivargrupp-Kvällsnöjet-skrivsidan.com bjuder på kurs

"Kommer du?", säger Peter och stänger igen dörren till sovrummet.
"Mm, snart", säger jag och fortsätter skriva. Det är nämligen dags att leka duktig företagare och lägga i ordning alla betalda fakturor i nummerordning till min kära bokföringstant.
När jag ändå håller på tar jag Peters bibba med papper.

Tror inte att jag hinner skriva på manuset inatt, men kanske...

Däremot har jag via en skrivarvän hittat ett fantastiskt erbjudande från Leffe Delo på Skrivsidan.com
och hoppade på det direkt. Det är en distanskurs i skrivande som egentligen kostar 2450:-, men som du hittar billigare på Groupon.com om du skyndar dig.
Det ska bli mycket intressant att träffa Leffe via webben, och höra vad han säger om det jag skriver.

Kvällen har jag tillbringat med mina skrivarvänner. Vi har diskuterat manus, skrivandets ädla konst, och mycket annat. 
Peter och barnen var hos svärmor, och skulle hämta upp mig efter träffen, men...brrr...blev försenad.
Jag var inte alls klädd att stå ute i kylan, och hackade tänder när han äntligen kom.
Då hade jag stått och spanat in en massa underliga lampor i en butik. Allt går tydligen att sälja.
I skallen skannar jag in utseendet och tänker be Peter göra en likadan armatur, men i koppar.

Nu ska jag lämna dig igen, och fortsätta med räkningarna.
Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...