26 november 2012

Verkstadsjobb-novellsamlingar-skrivkurs på nätet

Idag har jag turligt nog stått inne på verkstaden hela dagen.
Jag och Peter har tillverkat plåtkonstruktioner som ska upp på taket, och jag har klippt med saxar som är dubbelt så stora som mina händer, och knäckt med maskiner som lätt kan knäcka av mitt finger.

Peter skjutsade mig till Vårsta för att hämta småttingarna och åkte tillbaka till verkstaden igen.
Jag och ungarna åkte hem och åt mat, käkade nygjord kladdkaka och lyssnade på sago-cd innan de somnade.

Jag tog itu med jättedisken från igår, och kollade samtidigt på facebook och andra sidor. Simultanförmågan ligger på topp.

På mejlen hittade jag första avsnittet av skrivarkursen från Skrivsidan.com
Första brevet gav mig mersmak, och jag längtar efter att få sätta mig ned och skriva första delen av ett nytt projekt som de ska få ta del av.
Projektet kommer att bli en utmaning för mig på grund av många anledningar, och kanske, kanske blir det en bok.

Ett förlag har uttryckt intresse för att ge ut mina noveller, och jag funderar på vilka som kan vara av intresse. Eller...jag kan ge ut dem själv via e-bok. Idag är det så enkelt att vem som helst kan göra det.
Jag har även laddat hem programmet i-book till Mac:en.

När dagarna är så intensiva som de är nu hinner jag inte ens glutta i boken Femtio nyanser av honom.

Nu ska jag kika på berättelsen om Mark Zuckerberg grundaren av Facebook, tillika miljardär och enkel människa.

Ha det gott

2 kommentarer:

  1. Ha ha..härligt att se andra "flänga" runt överallt..går ju för sig när det är roligt ;)
    Ha de fint Anitha

    SvaraRadera
  2. Jag gillar när det händer saker, och att träffa nya människor likväl som att begrava mig i text.
    Just nu är det mycket plåt, och redigering.
    Idag har jag författat novell, och surfat runt på facebook.
    ha de fint du med

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...