20 december 2012

En början-190

"Jag har en dröm. En stor nästan onåbar dröm att få resa till Kina", sa Katrin och rörde vid diamantringen hon hade i ena örat. "Eftersom jag kommer därifrån känns det som om mitt hjärta bara är halvt när jag bor här." Hon svepte ut med handen över staden nedanför oss och lade huvudet på sned innan hon med ett leende tog min hand. "Jag vill att du följer med, mamma. Du och pappa har varit de bästa föräldrar man kan ha och jag vet att ni tvekade länge innan ni gav upp tankarna på ett biologiskt barn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...