28 december 2012

En början-197

"Retligt va?", säger en man som står vid disken.
"Mm", säger jag och kastar ytterligare en boll i syfte att få ned de buckliga, silverfärgade konservburkarna som står travade i en pyramidliknande form.
"Vill du ha ett tips?"fortsätter han och ler sådär snett som Elvis Presley en gång gjorde. "Jag är rätt bra på det där."
Jag glider med blicken över Tivolits andra attraktioner och ser att det är tjockt med folk framför alla stånd. De andra skulle nog ha svårt att hitta mig, och mobilen hade jag glömt hemma som vanligt.
"Okej", säger jag och studerar mannens ansikte. Det är fyllt av tunna rynkor och ögonen ser ledsna ut.
Han samlar ihop bollarna och hoppar över disken till min sida. "Ställ dig bredvid mig så ska jag visa hur man gör."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...