Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



29 december 2012

En början-198

"Solklart fall, eller hur?" sa polisassistent Mikkis och nös. "Den här förbannade förkylningen du gav mig ger aldrig med sig. Det är dina ungars fel."
Angelika vände sig mot honom och lade handen över hans mun. "Sch älskling, vi är på jobbet och som du kanske minns hade vi en överenskommelse, på jobbet pratar vi jobb, hemma pratar vi om vårt. Eller hur? Förresten så blev varken Patrik eller Sofia så där dåliga."
"Okej, du har rätt. Förlåt. Men visst ser det ut som ett solklart fall, repet är knutet i bjälken och den obligatoriska pallen ligger vält under honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar