31 december 2012

En början-200

Nytt år, ny början, tänkte jag och rev telefonboken i små delar som jag sedan brände upp. Jag var fullt medveten om att alla nummer fortfarande gick att hitta på internet och att min telefon skulle fyllas av meddelanden när jag inte hörde av mig. Senaste igår ringde min syster.
Jag hämtade resväskan och drog av en nyckel från knippan som låg på bordet. Familjen Desbois skulle säkert trivas i min lägenhet och de hade redan antytt att de gärna stannade mer än de tre månader vi kommit överens om.
På väg ut genom dörren ryckte jag till då jag såg mitt nya ansikte i spegeln. Doktorn hade gjort ett bra jobb. Ett riktigt fint jobb. Inte ens min mamma kände igen mig längre.
Telefonen ringde och jag kände en djup tillfredsställelse när jag inte svarade. Det var slut på stress och dåliga relationer. Nytt år, ny början, tänkte jag och stängde dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...