16 december 2012

Nätproblem på gott eller ont-hår

Jag började morgonen med att skotta snö. Min stackars snöslunga grävde sig ned i den våta snön som var perfekt att göra snöbollar med.
När jag kör fram och tillbaka på gården med slungan kastar jag en blick upp mot taket på boden och ser hur det ligger ca tjugo centimeter snö där. 
Jag parkerar min lilla älskling och går upp på taket för att hiva ned allt det vita. Det värker i axlarna och ryggen, men jag är envis och får ned allt.

In och tar hand om tre hungriga småttingar som sitter vid bordet och tecknar.

Efter frukosten försöker jag göra mitt vanliga blogginlägg, men det är tji i hellskotta att komma ut. Inget nät, står det hela tiden och faktiskt hela dagen.

Tanken att inte komma ut till facebook mm stör mig men är samtidigt ganska skön.

Jag beslutar mig för att klippa mig, men vet inte riktigt hur och kikar i ett antal frisyrtidningar jag samlat på mig. Jag börjar lite försiktigt, men klipper efter stor tvekan av hela rasket.
Det är sååååå skönt att slippa den där långa tjocka luggen jag haft de senaste åren. En av anledningarna till ändringen är att jag tänker klippa fram min vanliga hårfärg som idag förvandlats från mörk kastanj till silvergrått. Jag brukar studera killar i min egen ålder som blivit sådär vackert gråhåriga och beundra dem. Det är något manligt över det.

På eftermiddagen får jag ett meddelande på facebook från en skrivarkamrat att min bok TRE ÄNGLAR OCH TRE MIRAKEL finns som boktips hos bokus på sajten Bokhororna.
Kikar snabbt in, men ser inget så antagligen är det en sådan där rullande reklamlogga.
Kul är det hur som helst. Boken Tre änglar kommer ut som roman om ett år ungefär. Jobbar på den och ett annat projekt jämte bokmanuset Hat och en gnutta kärlek.

Dagen går åt till att läsa läxor med Razmus och busa med barnen. Razzel har svårt att lära sig klockan och kommer att gå intensivkurs hos mig under lovet. Gissa om han surar för det? Ha, ha

Peter har jobbat hela dagen och skjutsat ned snön från vårt hustak när han kom hem. Jag vågar inte göra det själv även om livlinan räddar mig om jag ramlar. Vissa saker gör jag bara inte.

Lördagsnatten tillbringade jag med min karaktär Benjamin. Min lärare Leffe Delo ville komma honom närmare in på livet och...jag gav honom en mycket närgången studie av min kära vän.

Alldeles strax stänger jag ned nätet som för övrigt svajar något grönjävligt. Inget nät, står det med jämna mellanrum på routern och så får jag starta om igen.

Nu kilar jag in i en annan värld.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...