14 december 2012

Slut

Snart är ännu en dag slut och fredagen går in på lördagens territorium.

För mig har dagen inneburit snöskottning inuti garaget där snön hittade in när det var storm.
När vi skulle hämta Lillemans cykel hittade vi en hel massa snö som lagt sig över samtliga cyklar, gräsklippare och en gammal trappa vi letar ett ställe att använda till.
Fin pudersnö hade kilat in sig mellan växlar och många andra småställen.

Halva dagen gick innan jag ansåg mig klar och kunde gå in till tre småttingar som tröttnat på mitt skottande och gått in för länge sedan.

Eftersom vi har en spelfri dag idag så har de roat sig med att bygga lego, teckna och leka rövare.
Visst blir det livat, men hellre det än den där underliga tystnaden som då och då störs av diverse svordomar då spelandet inte riktigt går som de vill.

När jag kom in åt vi pannkakor som fanns kvar sedan igår. Jag tycker väl att det är sådär, men barnen älskar det.

Peter kom hem rätt sent och spisade gamla cd-skivor hela natten, typ Ulf Lundells första och en massa dansbandsmusik.
Minnesflaschar från förr åker in i hjärnan och bilder framkallas från tiden då jag var mycket ung och sprang i Bollnäs på disco och Långnäs Folkpark.

Nu har jag och Peter skrivit fakturorna klart och jag ska skriva på mitt manus.
Ha en härlig kväll
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...