5 december 2012

Vitt och blött men underbart

Inatt har jag legat och lyssnat på vindarna som river och sliter i vårt stackars hus och när klockan ringde imorse var jag både frusen och trött.

Peter och jag tittade ut genom fönstret och såg att det där med att åka bil kunde vi fetglömma. Det var metersdrivor på vår tomt, och på vår lilla väg låg drivor som räckte mig över höften.

Efter frukost gick vi ut och skottade i flera timmar. 

Nu har vinden mojnat och ersatts av ett ymnigt snöfall.

Mitt i allt kämpande med snön slås jag av hur vackert det är och lägger mig på rygg och låter flingorna landa på tungan. Jag tycker om vintern, och alla andra årstider med.
Alla månader har sin tjusning.

Inte ens kattskrället ville gå ut idag och har legat med hundarna på sängen i stort sett hela dagen.

Alldeles strax tänker jag kliva ut från nätet och jobba med Peters fakturering. Mindre roligt, men ett måste.

Ha det gott i snöyran
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...