10 januari 2013

Ny e-bok på gång

Igår var jag ute i backen och åkte snowracer med Lilleman. Peter lade samtidigt på taket till vår entre.
När jag hämtat barnen fixade jag pannkakor till dem och annan mat till oss vuxna. Ju äldre jag blir desto mer undviker jag att äta pannkakor.

När barnen somnat sätter jag mig på kontoret och samlar ihop alla mina börjor till en e-bok. Den kommer att finna till försäljning snart. Tänker först samla ihop några fler börjor så den blir tjockare.

När jag tittar på klockan ser jag att den hasat fram till två och stänger av datorn.
Men Peter tittar på en norsk skräckfilm som liknar fredagen den trettonde, och jag fastnar jag med.
Tänk att det där med skräck kan locka så mycket. 

I morse var jag trött. Dödstrött. Men det var bara att stiga upp och klä på sig. Huset var iskallt så jag tände en brasa och stängde dörren till vårt iskalla sovrum.
Några timmar senare hade värmen kommit in i huset och utanför snöade det. 

Nu ska jag skriva dagens skrivpuff och ladda inför ännu en kväll med skrivartjejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...