24 april 2013

En början-310

Gudarna vakade över Stockholm, eller var det bara så jag såg det för att rädda mig själv? Jag stod och åt glass på fjällgatan – ett av Stockholms vackraste ställen. Glassen smälte och gled ner i min hand när jag drömde mig bort till då för länge sedan.
Stockholm var inte lika lugnt som förr. Kriminaliteten hade exploderat efter att vår käre Kung dog och hans dotter den vackra Cecilia tog över.
Med ens kände jag mig iakttagen. Jag vände mig om och gled med blicken över turisterna som stod och oade och aade över utsikten, men såg inget misstänkt. Japanerna smattrade med sina kameror och ryssarna nickade åt varandra med handen mot hakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...