20 maj 2013

En början-334

"Min handväska! Stoppa tjuven!" gastade jag och sprang så att gruset sprutade om fötterna. Den unge mannen som jag jagade slet upp mina saker och kastade dem på marken. "Stanna!" skrek jag med falsettröst och kände hur det brände i lungorna. Snart skulle han få den jäkeln. Jag hade gömt den finurliga uppfinningen i det största facket. Den påminde om en råttfälla, men kunde mycket väl hugga fingret av personen som tog i den.
Jag hade tillbringat många, många timmar i det här skumma kvarteret i syfte att testa min uppfinning. Nu skulle jag äntligen få svar på om den fungerade.
"Stanna!" skrek jag och såg honom trycka ned handen i väskan igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...