4 maj 2013

Mingel på Eva Rydinger Janssons releaseparty

Igår blev det en hektisk dag.
Jag skrev en sammanfattning av den sista dagen på kursen Att skriva för barn , byggde trappa med Peter och for in till stan på mingel.

Det var min skrivarkollega Eva Rydinger Jansson som ställt till med fest. Hennes förläggare Eva Åkerlind är med i samma skrivgrupp och har slutat sitt jobb för att jobba som förläggare på heltid.
Av den anledningen var det dubbelt firande. De andra i gruppen var naturligtvis med och firade.
Vi blev fotograferade med Pebbles kamera.


Foto

Eva fick naturligtvis skriva sin autograf.

Efter att ha minglat runt i några timmar var det skönt att sätta sig på tåget och fara hemåt. Jag köpte en Trocadero och satte mig bekvämt tillbakalutad för att sedan läsa boken Fotografen.

Jag har ju varit med och läst innan den kom ut och vet ungefär vad den handlar om, men slutresultatet – wow...

Det värsta när man springer ute så här är att jag längtar tills min bok är klar. Tills jag kan lämna texten till någon som förvaltar den väl och skapar det jag sett framför mig i snart tre år.
Releasefesten hoppas jag kunna ha i fängelset på långholmen. Det vore så coolt, och passande för innehållet i boken.
Idag ska jag tillbringa halva dagen med manuset och resten i äppelträden. De vill nämligen ha en klippning inför sommaren.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...