20 juni 2013

En början-362

Mina ögon tårades av bensinstanken som cirkulerade inne på macken. Jag böjde mig över motorhuven och gjorde allt för att inte se alltför vilsen ut. Hur öppnade jag den? Fanns det någon hemlig knapp? En man harklade sig och ställde sig bakom mig. Jag böjde ned huvudet och låtsades som om jag inte hörde honom. Tog upp nycklarna ur fickan och drog ett långt streck över den kromade ytan. Ljudet gjorde ont i öronen och jag blundade.
"Kan jag hjälpa dig?" sa han och lade handen på min axel.
Jag skakade på huvudet.
"Du ser ut att behöva hjälp", fortsatte han och ställde sig närmare. "Varför?" sa han och pekade på repan.
"Därför",sa jag och funderade om igen på hur man öppnade motorhuven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...