24 juni 2013

Midsommar-jobb, jobb och åter jobb

Midsommaraftonen svepte snabbt förbi. Vi hade strålande väder hos svärföräldrarna i Norrtälje och när vi for hemåt Hälsingland fortsatte det att följa oss.
I Tönnebro mötte mamma och pappa oss för att lämna över Zabine. Åh vad jag har saknat den lilla. Kändes så skönt att hålla henne i famnen igen. Hon sprudlade av energi som vanligt och pratade i ett.
Hennes sånger ekade i bilen och övertrumfade de andra barnens evigt blippande surfplattor.

Igår åkte hon till sin bästis Estrid medan jag, Peter och grabbarna var på först ett jobb, sedan ett annat.
Vi körde trädgårdsavfall från renoveringen vi gjorde innan midsommar och fortsatte med ett brant tak som skulle få svart korrugerad plåt. Och ja, det är brant. Som tur är kan man klättra på stegar. Plåten i sig är tvärhal.
Kvällen tog snabbt vid och när den passerat sex åkte vi och hämtade Zabine, köpte glass och jordgubbar och åkte hem.
Men än var inte dagen slut. Åh nej. Jag hade massor av plantor att sätta ned i jorden. De mina kunder ratat och jag ville testa att ha kvar. Allt som allt planterade jag tio rosor, och mer finns det kvar. Några tomatplantor åkte ned i jorden och en klätterschersmin vi handlade innan midsommar.
Klockan var halv tolv då vi kom in. ha, ha...och ändå var jag inte trött.
Tittade på en urbra film och hitlertyskland tills tre på morgonen och såg att det fortfarande var ljust ute. Det är banne mig omöjligt att sova vid den här tiden på året. Kroppen kommer inte till ro. Någonsin. Gick ut med hundarna en sväng och kröp sedan till kojs. Motvilligt. Snurrade än hit, än dit och somnade efter några timmar.

Kontoret ser ut som Jerusalems förstörelse och alldeles strax ska jag pipa iväg och städa ett stort företag.

Ha en fantastisk dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...