27 juli 2013

Mamma har åkt- plantering och grävning-Skansen-fotografier

Jaha, så var vi ensamma igen.
Mamma åkte hem igår.
Men vi hann ta en tur till Skansen med barnen och dotterns kompis. Det blev en kanoneftermiddag och kväll. Se bara på bilderna.
Barnen lekte i en stor plåtorm och fick träffa en björn på nära håll. En uggelunge höll hov och fick barnen att stå andlöst tysta. Vi åkte tåg, åt glass och våfflor och njöt av att kliva omkring bland folk.







Vi kom hem jättesent och barnen var så trötta att de halvsovande tassade in till sitt rum och somnade innan de lagt huvudet på kudden.
Jag var öm i foten efter promenaden, men samtidigt glad att vi hann åka innan mamma lämnade oss.

Nu är vi själva igen. Ingen som tar hand om våra älsklingar när vi sliter dag och kväll, ingen som fixar mat i en blink när vi utmattade kommer hem, ingen som...ja du fattar va? Det var roligt för oss alla att ha mamma här och jag fick chans att lära känna henne igen. Vi har inte träffats särskilt mycket sedan jag flyttade hemifrån som artonåring. Utelivet lockade mer. Jag hade ingen större lust att tuffa hemåt med tåget och bosätta mig långt ut på landet där inget hände.

Idag har jag varit ledig från jobb, men istället jobbat stenhårt i min trädgård. Dagens uppdrag var att gräva ned bevattningsslangen på femtio meter. jag lyckades få ner tjugofem. Men, men...jag har även lagt fiberduk över mina små skott som jag fått av mina kunder och rensat ogräs och börjat gräva stora gropar till nya träden.

Nu sover barnen och Peter snarkar sittande i soffan. Klockan har hunnit bli två och jag ska krypa till kojs.

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...