1 juli 2013

Måndag-jobbdag-skriva

Måndag igen då. Men den här måndagen är inte som andra. Efter att jag städat ett företag ska jag hem och skriva på manuset igen. Du vet det där jag jobbat så hårt med i vinter.
En av de stora frågorna i manuset läste jag under tiden jag klippte gräsmattan igår. jag sprang in för att skriva ned det på en minneslapp och gick sedan glad och nöjd ut igen för att fortsätta klippningen.
Peter och hans kompis Tomas renoverade mitt kommande skrivhus igår och jag ser hur det växer fram. Vet redan hur det ska möbleras och längtar tills det går att flytta in. Tänk att få en alldeles egen vrå att krypa in i. Där jag har plats för en stor whiteboard och alla mina researchböcker plus skrivarböcker.
Förhörde Peter lite försiktigt vad som fick honom att ta tag i renoveringen och fick till svar att jag själv startat det genom att prata om det. Hm, det minns jag inte ens.
Jag klippte alla gräsmattor här hemma och vaktade barnen. Tvättade och vek tvätt.

Idag började det med att jag glömde hemnycklarna i huset. Som tur var ringde Peter hemifrån innan han for iväg. Behöver jag säga att han skrattade när jag berättade att nycklarna låg hemma.
Vi möttes i Vårsta där jag lämnade Razzel och sprang till Hampuz sommarstängda dagis för att hämta hans regnkläder. Där hade jag tur förresten. Ett antal städare fanns i lokalerna och släppte in mig. Annars hade Lilleman varit utan regnkläder x antal veckor.
Idag åkte han och Zabine med Peter till verkstaden. Han ska knäcka plåt och barnen rita.
Jag for hemåt och satte mig vid datorn. Börjar jobba elva med att städa ett stort företag som ligger strax bortanför oss. Det innebär egentid och skrivande för mig.
Inatt skrev jag fakturor och offerter tills tre då vi var så trötta att ögonen föll ihop av sig själv. Peter somnade sittande på en stol.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...