16 juli 2013

Tidig morgon-spruckna tankar-räddning på väg

Klockan har precis passerat sju. Jag är nyduschad och har klätt på mig arbetsbyxor och en kort träningstopp. Frukosten står framdukad och jag gör idoga försök att få upp resten av familjen. Min man vaknar, men lägger sig igen. Minstingen mumlar något och lägger sig på sidan bredvid Peter. Razmus som legat på min andra sida inatt tyllar in sig i täcket och suckar när jag puttar på honom. Flickorna pustar och stånkar när jag drar upp rullgardinen.

Jag tror att familjen behöver semester. En vecka eller så.

Och hjälp är på väg. ja inte till mig och Peter, vi måste jobba, men till barnen. Min mamma kommer hit på torsdag och stannar en hel vecka. Det är efterlängtat må du tro. Min mamma är nämligen en fantastisk lektant. Hon hittar alltid på saker med barnen, har alltid gjort. jag hade en fantastisk uppväxt med henne. Hon lekte med pappersdockor med mig och ritade kläder till dem. Helt enkelt lade tid på oss, sina barn. Mamma valde att vara hemmafru och vara vid vår sida alltid. När vi kom hem fanns hon där. Något jag uppskattade, men inte förstod till fullo hur bra det var, då, när jag befann mig i situationen. Efteråt har jag förstått vikten av att ha det så lyxigt. Förstått att nyckelbarnen jag ibland var avundsjuk på hade det tomt och tråkigt, ständigt längtande efter föräldrar som kom hem sent.

Peter och jag ska bort. Vi ska åka till Göteborg och bo på båt. Ensamma. Inga hundar eller katter. Inga barn. Syftet är något jag längtat efter sedan många år. Robbie Williams. Jag har biljetter längst fram och tänker njuta varenda sekund. Han är nämligen min idol.

Idag ska vi jobba på tak. Sätta plåt på en skorstenshuv. Rätt högt upp. Det hiar i magen när man kliver upp på taket. Sådär så att man blir torr i munnen och försöker att låta bli att titta ner. Bilder kommer på facebook under dagen. Du har väl hitta mig där? Sök på https://www.facebook.com/anitha.ostlund

Jodå, jag ska öppna ett facebook i mitt nya, längre namn Anitha Östlund Meijer, men jag drar mig för det. Alla vänner hittar till den gamla. Men en hemsida finns och jobbas på.

Nu ska jag jaga upp familjen och äta frukost. 
Ha en härligt solig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...