Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



8 augusti 2013

En början-406

Jag såg dem på långt håll. Tessans gula klänning och Fias turkosa shorts lyste. De skrek och viftade med händerna och jag försökte höra vad de hojtade. Flickorna var alldeles röda i ansiktet och håret stod på ända. Fia höll det röda hundkopplet i handen.
"Mormor, mormor, Tulle har blivit ormbiten", flämtade Tessan fram när hon kom fram. Hon stod framåtlutad och försökte få luft. "Han ligger på ängen och ser jättekonstig ut."
Mitt hjärta stannade. Tulle var min älskade jycke som snart skulle fylla fem. Mitt ljus här i världen.
"Hur är det med er? Såg ni ormen? Hade den sicksack på ryggen? Kom det vit fradga ur munnen på Tulle?" Frågorna sprutade ur mig i samma takt som hjärnan skickade ut dem. Jag såg Tulle framför mig kämpande efter luft. 
"Den var svart, eller kanske brun, eller...jag minns inte riktigt. Allt gick så fort", sa Tessan.
"Jag springer och ni väntar här", sa jag och satte på mig tennisskorna. "Ta ned lappen med telefonnumret till veterinären som jag satt på kylskåpet och ring honom. Säg att jag är på väg."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar