12 augusti 2013

En början-409

Den vita tvättlinan slingrade sig i min hand som en galen orm, tvinnade in mina smala händer och fick mig att släppa blicken på henne, den andra kvinnan i min mans liv. Jag hade gjort det - beviset fanns mitt framför mig, liggande i en underlig ställning med tungan hängande som en slips. Jag skrattade till när jag såg framför mig hur Anders skulle hitta henne. Nu var hon minsann inte så vacker den jäkla häxan. Nu hade hon fått sitt straff. Kruxet nu var att få det att se ut som ett mord begått av honom, inte mig. Faktum var att jag egentligen befann mig trettio mil härifrån, på semester med barnen. Det hade inte varit så lätt att smita ifrån dem, men min älskade mamma hjälpte mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...