8 december 2013

Söndag-diagnoser-helgbestyr

Det har varit en ganska lugn vecka. Jag har skrivit lite fakturor och städat ett företag, men mest pysslat hemma. Vi har börjat fixa golvet ute i det kommande vardagsrummet och ska riva garderober som står fel. Där ska istället en ny trappa byggas. En kraftig furutrappa som leder upp till övervåningen - barnens domäner. Kylan har kommit och gräset har täckts av ett tunt täcke snö.
Vi eldar, diskuterar julklappar, eldar ännu mer, diskuterar vilket värmesystem vi ska använda i framtiden.

Igår var vi hos svärmor och drack glögg...eller de andra drack det, inte jag. I mitt glas låg det Trocadero. Barnen och jag åt pizza medan de andra åt smörgåstårta. Jag gillar inte mat med majonäs och annat jox i.

Idag är det städning, läxläsning och koll av tomtekläder på schemat. De små växer ju så förb... fort. Allt är för kort och för litet på alla bredder. Som tur är kan Lilleman ärva av de äldre. Något han tack och lov gärna gör.

Jag har införskaffat en ny mobil som jag jobbar på att lära mig sköta. Den heter Nokia Lumia 1020 och har 41 megapixel kamera. Kameran är så bra att jag kan lägga min vanliga kamera åt sidan. Vilket också var min mening. Som du kanske förstår är jag supernöjd.
Nu har jag printat ut bruksanvisningen som är på inte mindre än 114 sidor. Jag har gett mig sjutton på att lära mig allt om telefonen den här gången. Oftast använder jag en bråkdel av utbudet i lurarna och struntar i resten. Jag lär mig successivt liksom.

Nu ska jag ta reda på barnen tvättade kläder och lägga in dem i skåp och lådor. Det får bli projektet för dagen, sedan ska Razzel förhöras både i matte och engelska. 
Förresten fick vi kallelsen till psykologen i fredags. De ville att vi skulle komma dit med Raz dagen före julafton. Först trodde jag att jag läst fel, men nej...de hade skrivit 23 dec. Eftersom vi är hos mina föräldrar då ändrade jag tiden tills i början av januari. Det ska bli intressant vad de säger om svaren lärarna gav i den pedagogiska undersökningen. De kallade vår son manipulativ och sa att han inte alls var som han var på grund av mobbningen han utsattes för i sexårs. Jag återkommer till  det när vi pratat med psykologen och läkaren.
Förresten har jag läst en bok som heter Autismspektrum för att försöka förstå vad hos mig som fick skolläkaren att ge mig den diagnosen efter att ha träffat mig en gång. Behöver jag berätta att det jag läste inte stämde på mig...eller Peter.

Nåväl, det kommer nog att bli mycket diskussioner hur som helst.

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...