15 februari 2014

En början-575

Engelskaboken flög tvärs över rummet och hamnade på golvet under skrivbordet. Teo bröt av pennan och kastade suddgummit samma väg som boken, och lade sig sedan i sängen, gråtande och skrikande.
"Jag har huvudvärk. Jätte, jätte, jätteont har jag. Fattar du det?"
"Lillvännen min. Tycker du engelskan är svår", sa Mia och kramade sonen. "Vi kan väl hjälpas åt?"
"Nä", skrek Teo och kastade kudden på henne. "Jag skiter i jävla skitengelskan."
Mia tittade på högen med böcker som låg på skrivbordet, och suckade. "Vad är det mer du har läxa i? Hon bläddrade bland böckerna under tiden hon pratade. "Matematik, biologi, och Hemkunskap. Nä, hur kan du ha läxa i hemkunskap. Lagar inte ni mat då? I alla fall minns jag att vi gjorde det.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...