28 februari 2014

En början-587

Bussen svängde in under en bro och saktade farten. De andra passagerarna sov eller satt och pillade med sina mobiler. Emellanåt hördes ringsignaler och låga samtal. Oftast handlade de om vad som skulle handlas och matsedeln för dagen.
Något rullade fram under mitt säte och jag böjde mig ned för att plocka upp det. Några trådar stack ut från det spolformade paketet och jag kunde se var och en av dynamitpinnarna. En megasekund senare insåg jag vad det var, och flög upp från sätet. Tungan satt fast i gommen, och jag fick inte fram orden.
När det äntligen släppte, skrek jag i falsett: "En bomb. Det är en bomb i bussen!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...