26 februari 2014

Onsdag-sportlov

Imorse steg jag upp tidigt trots att vi har sportlov. Jag hämtade nämligen Hampuz kompis. Vi hade bestämt mötesplats ca 7 km härifrån. Hampuz klädde gäspande på sig ett par byxor, en tröja och en jacka, sedan försökte han trä på sig kängorna utan att öppna dem.
Ha, ha...lilla tröttmössan var bestämt uppe för sent igår.
Vi har haft och har extrabarn här hemma. Det är inte alla föräldrar förunnat att kunna vara hemma då barnen har lov. Det kostar.
Igår eftermiddag och kväll städade jag ett företag och är idag öm som attan i skurmusklerna. 
Just i detta ögonblick väntar jag på att småttingarna ska bli klara med en spelomgång så jag får börja min redigering igen. Peter har dragit till simhallen med våra två äldsta plus ett extrabarn, och lär inte komma hem på några timmar. Det gäller att passa på.

Ha en underbar dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...