26 februari 2014

Trevlig dag med massor av ungar och bus

Jag hämtade Alexander, som Hampuz kompis heter. I vanlig ordning kom jag alldeles för tidigt och fick sitta och vänta i drygt en halvtimme. Men vad gör det. I bilen hade jag med mig senaste numret av Skriva. Du läser väl den du med? Om du är intresserad av att skriva menar jag. Den är en av de få tidningar jag läser från pärm till pärm, och varje gång lär jag mig något nytt. Bland annat stod det att ett nytt förlag vaknat, som vill hjälpa egenutgivare. Det heter Lava och är ett så kallat hybridförlag under Vulkan. Det ryktas att Bonniers är på gång med något liknande, och det är nog helt rätt att ge sig på det. På det viset har de stor kontroll på vad som ges ut av egenutgivare.

Jag kikade på klockan efter en kvart och fortsatte läsa om en ny podd som startats. Den handlar om fantastik. Jag ska gå en kurs om några veckor för att lära mig hur man gör en podd, sedan kanske jag också gör något. Naturligtvis kommer det att handla om skrivande. 
ett tu tre var klockan halv och jag såg en vit bil komma körande och blinka in mot vårt håll.
Alexander och Hampuz är som ler och långhalm i skolan, men har hittills inte träffats på fritiden. De sprudlade av glädje och pratade i mun på varandra.

Razmus hade sin kompis Erik hemma och skulle till badhuset med Peter och Zabine.

Jag passade på att skriva när ungarna äntligen stängde av dataspelet, som jag tycker är på tok för högljutt och fullt av blippande och tjut. De lekte med lego och det blev tyst tills Peter kom hem med de andra.
   Det var dags att äta mat, och dagens önskemål var: Pannkaka med sylt och grädde.
Sagt och gjort jag stekte pannkaka och de åt så det sprutade ur öronen. Jag försökte fortsätta med redigeringen, men det var omöjligt. fem ungar för ganska mycket liv. Det är underbart att ha en massa ungar runt sig, men det blir lugnt i mitt huvud och kreativiteten faller till noll när det gäller skrivande. Jag hade aldrig klarat av att befinna mig i dagens skola. Volymen ger mig migrän de gånger jag suttit med ungarna. Ändå känns det som om dagarna är till nytta. Ungarna tycker det är jättekul och slåss om mig. 
Nåväl, allt har ett slut, även detta.
Vid sextiden packade vi in oss i min Zafira och körde genom kringelikrokiga vägar först hem Erik, sedan Alexander. Hampuz ville stanna, men det gick inte. I alla fall inte idag.
Istället åkte vi vidare till Hemköp och hämtade en skinnjacka jag beställt. Urcool, och skitsnygg blev omdömet när jag provade den hemma senare.
Innan vi åkte hemåt hämtade vi nygamla bilen, min stora Toyota som blivit renoverad. Hon hade fått nya remmar och lite kärleksfull omvårdnad av killarna. Femtusen pix fattigare åkte Peter hem med Zafiran, och jag i min nya pärla. Hon är alldeles tyst och är pigg som en ung hingst. Förra ägaren har bucklat till henne lite här och var, men det ska vi också laga.  Jag är så glad att vi fick köpa henne.

Ikväll har jag redigerat igen och Peter ville skriva offerter till kunder ända tills han satte sig framför teven - och somnade. Ha, ha...jag tänker inte väcka honom. Offerterna skriver vi imorgon istället.
Det blir skoj holoroj imorgon. Jag ska åka med Zabine och två vänner till henne, på teckningskurs. Rättare sagt ska de lära sig rita manga. Något jäntan gör för jämnan och har fått böcker om, som hon inte ens öppnat. Hm...imorgon kommer hon inte undan. Jag hoppas det slår väl ut och att ungarna lär sig något. 
Nu, ska jag redigera igen. 
Morsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...