12 februari 2014

Zabine skriver sång

I förrgår när jag hämtade Zabine hos en kompis spelade hon upp den här sången hon gjort. Att pianot hon spelade på var ostämt och att fingrarna slant ibland gjorde inget, för textens originalitet kom fram i alla fall. När hon tystnade applåderade vi. Vad månde bliva av denna jänta, tänkte jag, och kramade henne.
Här är texten.

Du och jag

Jag tänker på dig varje kväll
Jag tänker på dig varje dag
Jag tänker på dig dag som natt
Förklara för mig hur mycket du älskar mig
Jag älskar diiiiig
Du har fått mig att bli så glaaaaaaaad

Så skrev hon, min lilla trollunge. Haja att hon är åtta, snart nio år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...