7 mars 2014

En början-591

Tre blåa vattenflaskor var det första jag såg. Det bubblade svagt i den som stod i mitten och jag undrade för mig själv varför.
Solen lyste svagare nu. Jag hörde barn som skrattade och när jag fått på mig glasögonen såg jag att flera av dem satt på huk vid strandkanten. Då och då hoppade de bakåt som om något hotat dem.
Konfunderad reste jag mig upp och gick ned mot stranden. Jag ångrade snabbt att jag inte tagit på mig badtofflorna, men härdade ut och tog små korta andetag tills jag kände sval, blöt sand under fötterna.
Ett av barnen lutade sig över vattnet och höll i en pinne som han petade på något med. Plötsligt hoppade något stort och mörkt upp ur vattnet och högg honom i näsan. En lång tentakel syntes ovanför barnets huvud, och han jobbade frenetiskt på att få bort djuret, eller vad det nu var, från ansiktet. Mellan pojkens ben såg jag en stor blodpöl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...