11 maj 2014

En början-644

Jag stod framför ett av världens vackraste ställen - Monets trädgård, stället där han hämtat idéen till sin underbara tavla. Bussresan genom vindlande berg hade varit mer än jobbig och jag längtade desperat efter en iskall öl och en dusch. Kameran som jag noggrant laddat hemma hos mina föräldrar hade dött. Det fanns ingenting annat att göra än att försöka ta in så mycket som möjligt via ögon, öron och näsa, och därefter försöka få ner alla tankar och känslor på datorn, för vidare färd till min redaktion. Förhoppningsvis skulle de andra få fram fotografier som jag kunde använda i, men min största önskan hade varit att använda mina egna. det fanns ju trots allt en chans att någon tyckte om dem så mycket att min tynande tillvaro som fotograf skulle bli mer framgångsrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...