24 juni 2014

En början-675

Jag hade aldrig någonsin sett något liknande. På bron låg platta, gråa stenar placerade efter varandra, och istället för ett avslut, delade sig bron i två delar som fortsatte in genom en avlång, hög dörr. Det underliga var att jag såg två olika scenerier genom dem, i den ena såg jag snö på marken och i den andra sommarblommor och en vit fågel som seglade högt uppe i luften.
Jag stannade och tvekade mellan vägarna. Långt under mig såg jag vatten, svart forsande vatten. Emellanåt kom stora stockar drivande och slog mot varandra för att sedan studsa mot kanterna.
Jag bestämde mig för att gå mot dörren med sommar och tog av mig stövlarna innan jag steg in. 

Dörren knarrade och en flock röda fåglar flög upp. Gräset kittlade mot fötterna och jag drog in doften av sommar. Långt borta såg jag ett slott. 
Dörren stängdes med en smäll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...