7 juli 2014

En början-682

Jag lyfte hammaren och slog den mot väggen - hårt. Kackerlackan var minst fem centimeter lång, kanske längre, och jag hade redan dödat flera av hans släktingar. Jodå, jag vet att det finns en massa insekter som alla inte ser, men det här liknade en skräckfilm. De vällde ut. Överallt. Under spisen, över väggen, ut från ventilationsluckan som satt placerad över gasspisen. Mina drömmar handlade om sätt att utrota dem och jag surfade på internet för att kolla alternativa sätt. Att hälla på gift tilltalade mig inte alls. 
Jag ryckte till när det knackade på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...