21 september 2014

En början-728

Mannen jag mötte hade på sig ett par rutiga tofflor och gick med släpande gång. Över axlarna hängde en svart lång rock som trasats sönder på ena ärmen och när jag passerade honom kände jag en stickande doft av nikotin.
Mannen nickade och mötte min blick. Pupillerna var minimala och han tuggade intensivt på något.
Jag vände mig om för att kolla att jag sett rätt. Jodå nog var det mitt ex alltid. Om än ett mycket slitet exemplar. Jag skyndade på stegen och vände blicken in i skyltfönstren.
Det hördes ett högt skrik och när jag vände mig om såg jag mitt ex stå och slå på någon som låg på marken. Om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...