5 oktober 2014

En början-737

De tryckte mitt ansikte mot gräset. Orden haglade över mig. Elaka. Alltid väl valda. Det stack i händerna av den obekväma ställningen och jag blev blöt överallt. Mamma skulle bli galen. Gräsfläckar på knäna igen. Mössan trasig. Jackan likaså.
Jakob och jag hade burit äpplen i våra jackor och samlat på oss ganska mycket när gänget dök upp. Nu låg han stilla och ögonen var slutna. Doften av gamla löv sköt in i näsan och blandades med lukten av gräs och avklippta äppelkvistar. En rostig sekatör låg vid foten på trädet och jag förstod av de svartklädda killarnas beteende att de inte sett den. Ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...