Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



16 oktober 2014

En början-745

"Han skrämmer mig", viskade Sanna och drog undan luggen som hängde över ögat. "Det här kan man inte bygga ett förhållande på."
"Lugn, ni hittar snart ett sätt att umgås", sa Laura och bytte sittställning. "Jag och Reza har fortfarande inte riktigt vant oss vid varandra. Ibland kan jag längta tillbaks till när jag var singel, men känslan stannar aldrig kvar."
"Vi är en katastrof", mumlade Sanna, och satte sig närmare Laura. "En megakatastrof."
"Du överdriver. Så illa kan det omöjligt vara. Reza verkar ju vara en trygg och snäll kille. Någon man kan lita på i alla väder."
"Vi är en katastrof tillsamman och borde aldrig ha träffats", sa Sanna och log. "Ändå kan vi inte låta bli varandra. Fatta att vi gjort slut femton gånger. FEMTON gånger."
"Det är väl inget konstigt med det. Ni har gjort slut innan ni hunnit tänka över saken ordentligt. Kärlek kan se ut på många sätt."
"Åh, varför måste du alltid vara så jäkla smart? 
Det knackade på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar