8 april 2015

En början-861

Flygplanet flög tätt över trädtopparna och landade på ängen som bonden nyss slagit. Flera kostymklädda män klev ur och gick runt planet som om de letade något. 
Ytterligare ett plan dök upp på himlen och cirklade runt, högt uppe.
Jag tog av mig solglasögonen, rädd att solskenet skulle reflekteras i dem. Som tur var hade jag på mig de gröna byxorna och gröna skjortan idag. Zooägaren hade fortfarande inte printat bokstäverna på ryggen på den, men vad kunde jag vänta mig av en som inte ens bar skjorta när han gifter sig.
Det andra planet flög i allt vidare cirklar och försvann.
Männen samlade ihop sina ryggsäckar och bytte om till kängor och militärkläder, fällde ner baken på planet och körde ut en jeep.
Det var dags att dra, tänkte jag och smög ut till vägen där min motorcykel stod. Hon startade på första försöket och när jeepen kom ut på vägen låg jag tätt efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...