9 april 2015

En början-862

"Upp, upp, upp" ropade Samuel och drog av täcket från Kalle. "Vi måste gå innan de andra vaknar. De får inte följa med till kojan."
"Lugn, låt mig få vakna ordentligt först", mumlade Kalle och drog upp täcket över ansiktet. "Har du packat?"
"Klart jag har. Tror du jag är dum, eller?"
"Tog du med knivarna, och repen?"
"Jepp."
"Pratade du med mamma igår? Hon vill veta var vi tar vägen. Det vet du."
"Måste jag?"
Kalle klev upp ur sängen och drog på sig kalsongerna. "Det vet du. Hon blir så orolig annars."
"Kan inte du SMS henne när vi är där då?"
"Nope. Vi får inte ta med mobilerna. Men, vet du vad vi gör?"
"Nä."
"Vi kan skriva en lapp."
En grå hund hoppade upp i sängen och snurrade runt flera gånger innan han lade sig ner. 
"Ner", sa Samuel och föste bort hunden med handen. Det hade blivit svarta märken på täcket efter tassarna.
Kalle drog på sig träningsbyxor och en t-shirt, sedan öppnade han geleburken, petade ner ett finger i sörjan och kladdade det i håret.
"Får jag också", frågade Samuel och sträckte fram sina händer.
"Äh, sluta", svarade Kalle och klev i ett par röda träningsskor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...