17 juni 2015

En början-911

Jag öppnade dörren och klev in i dunklet. Mina fötter hittade vägen som alltid och sakta vande sig ögonen vid ickeljuset.
"Vem är du", dånade en mansröst i mitt huvud. "Vem", skrek han.
"Du vet", sa jag och lade ifrån mig det jag bar. "Du vet."
"Vem, vem, vem", skrek han.
"Låt mig va", sa jag med hög röst och flydde ut i ljuset. Håret stod rätt upp på armarna och en kall kåre löpte längs ryggraden. 
Jag gick nerför den gråslitna tråtrappan och tog några djupa andetag innan jag gick in i storhuset. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...