Hat och en gnutta kärlek. Mitt pågående bok- och filmmanusprojekt

Mitt pågående manusprojekt nr 1:
Romantic-crime romanen Hat och en gnutta kärlek

Benjamin är trettiosju år när han blir gripen efter femton råa våldtäkter som eskalerat till mord. Charlie är trettionio och författarinna.
När förlaget skickar Charlie till fängelset för att skriva en biografi om Benjamin startar de något som är omöjligt att stoppa.

I skriftens spår kommer hemlighet på hemlighet upp och ingen är oskyldig.
En enkel fråga hade kunnat förhindra det som hände den lilla pojken.

Ideén till den här boken kom till mig via media. En liten artikel i en tidning som jag sparade i flera år och aldrig kunde få ur huvudet. Jag undrade ständigt vad som gjort Benjamin till seriemördare och hur han tänkte.
Driven av det har jag gjort grundlig research och läst massor av böcker.
På vägen har jag insett varför Benjamin gjorde det han gjorde, men har svårt att förstå dem runt honom.
Ett barn föds inte ont, eller?



21 juni 2015

En början-913

"Swish, pang, bom" , sa det när kulan for in i madrassen någon ställt på hög kant mot skjulet. En färgburk som träffades föll ner på golvet och rullade in under hyllorna. Vit färg rann ut över plankorna och vidare ner i springorna. Tre blåa, hopvikta solstolar tippade omkull och stötte på vägen  i två ihopfällda metspön som också ramlade omkull.
Jag stod i dörren och kände kulan svischa förbi näsan, kastade mig handlöst bakåt, ut på det gröna, blöta gräset. Hjärtat bultade så hårt att det hördes i öronen. Jag svettades och frös om vartannat, låg kvar länge innan jag vågade titta upp.
En mutter snurrade runt, runt på golvet, vägrade låta sig tämjas av tyngdkraften.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar