27 augusti 2015

En början-937

Gitarrmusiken hördes ända ut i trädgården, och jag blev varm i magen när ljudet från Vesas röst hördes. 
Jag öppnade dörren och klev in på restaurangen. En massa kvinnor satt runt honom och såg ut att vilja sluka honom levande. Nåja, tänkte jag. Sukta ni. Han är min.
Jag hängde tröjan över en stol och satte mig på en annan. 
"Ska du inte sitta därframme", sa ägaren till restaurangen. 
Jag tyckte att han liknade en havande kvinna med de extratjocka kinderna och dubbelhakan.
"Den här låten tillägnar jag min stora kärlek", sa Vesa och skickade en slängkyss mot mitt bord.
Jag såg att kvinnorna stirrade och ville lipa, men behärskade mig. De tryckte ihop huvudena tätt, tätt och satt så en lång stund, viskade och skrattade.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...