13 december 2015

En början-978

"Jag ska starta eget", sa Frida och drog upp håret i en tofs mitt på huvudet. "Minst två, kanske tre firmor."
"Jaså", sa pappa och kliade sig i örat. "Hur ska du finansiera det?"
Frida drog i sin nästipp tills den blev röd, sedan bet hon i underläppen och knycklade ihop ansiktet. 
"Jag tänkte att du skulle vara med. Som chef eller nåt."
"Jaså minsann. Chef säger du? Vad får jag i lön då?"
"Lön?"
"Jag måste ju få betalt för det jag gör. Ellerhur?"
Frida kliade sig i huvudet där tofsen satt fäst.
"Hade du tänkt att jag skulle jobba gratis?"
"Nja", mumlade hon och skrapade med tån i marken.
"Jag vill ha femtio, nej hundra kronor i timmen. Då kan du lätt räkna ut hur mycket det blir."
Frida drog med handen över hakan och gjorde en konstig min med munnen.
"Nåväl", sa pappa och satte sig i en av utemöblerna. "Vi börjar med att göra en plan." 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...