17 december 2015

En början-979

Jag fryser. Dörren till kylen borde ha öppnats för länge sedan nu, men den förblir stängd, och handtaget...ja det sitter på utsidan.
Det svider i min nästipp och snoret har fryst till is. Fötterna känner jag inte längre och känseln i fingertopparna är borta. 
Det jag nu ska berätta måste stanna mellan oss. Om det kommer fram vad jag sysslat med de senaste månaderna åker jag i fängelse.
Den där olycksaliga måndagen då allt började skulle jag vilja radera, men min hunger efter snabba cash och äventyr gjorde att jag hoppade på idéen som Magnus lade fram när vi smålulliga satt och diskuterade livets allvar i min kvart.
"Snabba cash, sa du", muttrade han och drog fram ett pappersark ur fickan som han vecklade upp. "Jag har en stensätter plan."
Jag borde ha rest mig och gått hem, men eftersom jag redan var hemma, stannade jag kvar, och lyssnade uppmärksammare än jag ville.
Mitt liv sög verkligen när det här hände. Min pojkvän hade dragit, jobbet var urtråkigt och dessutom jäkligt dåligt betalt. Kursen jag tagit och som skulle bli min biljett till framtiden gick inte så bra som jag ville. Att plugga hade aldrig varit min grej. Jag sov bort lektionerna och var lärarens hatobjekt nummer ett eftersom jag ändå klarade tentorna halvbra. Det blev inte mycket nattliv och vännerna droppade av en efter en eftersom tråkiga jag alltid somnade när vi gick på bio eller hade tjejträffar.
Fatta själv att försöka hålla ögonen öppna när tio brudar tjattrar om struliga killar och olika åkommor som berodde på alltför mycket sex med olika partners. 

Första gången jag stal några kilo märkte ingen något. Jag bar dem ut till bilen där jag ställt en minikylskåp som drevs av bilbatteriet. Ironin i det hela är väl att jag laddade bilen på firmans apparat. Det var en extraförmån som vi anställda hade. Om de bara anat vad jag gjorde med den energin.
Nåväl, en gång är ingen gång, två är en för mycket, och tre...är totalt galet.
Magnus jobbade i charken och visste exakt när skinkorna skulle komma. Vi kryddade det hela med x antal kilon oxfile. Gissa om hotellet vi tagit kontakt med gnuggade händerna. Han gav oss pengar och sålde skiten till sina gäster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...