26 januari 2016

Redigering av filmmanus+livsviktig motion+adhd+icebug

Filmmanuset är ivägskickat till regissören och producenten och jag ska försöka tota ihop ett CV. Det är inte det lättaste eftersom jag inte skrivit upp alla kurser jag gått, och nu måste försöka samla ihop dem på ett papper. Hädanefter ska jag bli duktigare.
Igår snickrade vi på övervåningen och nu kan man se att det faktiskt ska bli rum däruppe. Stora, fina rum. Det är mycket jobb kvar och snickaren kommer hit idag eller i övermorgon. Det har inte varit lätt att hitta någon som kan, men nu verkar det vända.
Jag har varit ledig från mitt vanliga jobb och skrivit på manus och redigerat manus. Nu är det dags att gå på mitt huvudsakliga manus HAT och en gnutta kärlek.
Morgonen börjar med att datorn krånglar. Textstorleken har ändrats och det tar ett tag att klura ut hur man åtgärdar saken.
När det är gjort skriver jag dagens början.
Därefter skjutsar jag ugnarna till skolan. Det är is på vägen och halt så in i bängen.
Men, jag tar mig både dit och hem.
Som du nog vet har jag lågt blodtryck, väldigt lågt sådant och för att självmedicinera mig springer jag så gott som varje dag, eller tar i varje fall en promenad. Min ADHD spelar säkert en roll i det hela -  min kropp kräver att röra på sig, ju mer desto bättre. Idag är det blött ute, och halt som sagt. Det finns bara en sak att göra - springa försiktigare än vanligt och ta på mig mina icebug som har broddar. Om du inte har sådana, köp det. Du ångrar dig aldrig. De är en billig livförsäkring och tar bort alla tvivel om att springa vintertid pga faran att halka.

Ha en bra dag



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...