15 juni 2016

ADHD-Telia-telefonkostnader

Razmus och de andra har äntligen sommarlov och njuter i fulla muggar.
På det sista BUP-besöket kom vi överens om att Raz skulle ha uppehåll med concertan. Han har blivit allt mer stickig och elak vartefter de höjt dosen tycker vi härhemma och drar ett djupt andetag inför hur han ska bli utan medicin.
Igår var han med oss och hjälpte till hos en kund. Han körde mossrivare, krattade och klippte grenar, pratade och skojade. Kort sagt var den han var innan vi började medicinera. Lite tjatig emellanåt, men ändå okej. Alltså ska han nog inte ha högre dos än vi föräldrar sa till om.
I sommar ska jag plugga med Raz eftersom hans betyg inte var speciellt bra, jo...det i engelska. Han fick c+. Det nya systemet med bokstäver gör mig allmänt förvirrad, men vår älskade barnvakt Rita har förklarat så till och med jag fattar.
Idag har jag hemmajobbardag, dvs kör bokföring, försöker avsluta affärerna på våra enskilda företag och få fart på det nya AB:t. Inte det lättaste. En hemsida ska jag också tota ihop. Det ringer försäljare heeeeeela tiden som jättegärna står till tjänst för diverse pengar. Mycket pengar.
Jag för en diskussion med #Telia om varför vår telefonkostnad fördubblades hos dem när vi lade in om företagsabonnemang. Svaret vi fick var: 
"Anledningen till varför era abonnemang ser annorlunda ut dag är för att Telia inte erbjuder samma abonnemang för företag som privatpersoner."
Jaså, inget annat, tänker jag och fnyser.
Låt oss se på vad som är annorlunda. (Ja, jag är sur på dem. Känner mig lurad. Dessutom har de stooooora problem med att leverera nät ut hit och emellanåt måste vi gå ut i hallen för att överhuvudtaget få någon täckning alls.)
Förut hade vi 20GB mobilt bredband i månaden a´199 spänn och ett mobilt abonnemang som hette mobil komplett, med en anslutning till Peters telefon. Han ringer mycket, men surfar inte. Jag surfar mer och ringer sällan. Vi pröjsade 449:-/mån tillsammans och hade 4GB att dela på. Det räckte gott och väl.
Nu har Telia minskat mängden till 1GB per telefon och vad jag förstår ska vi betala 561:-/st.
Det mobila bredbandet har de strypt till 10GB och vi betalar 250:-/mån.
Det fasta bredbandet har de också höjt (nästan dubbelt)
Suck, suck och dubbelsuck.
Hur gör ni som har företag? Betalar snällt? Ifrågasätter?

Nä, nu ska jag jobba vidare.
Ha en underbar dag
Kram






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...