12 november 2010

dagboksinlägg 12 nov


Jaha, så var det ÄNTLIGEN fredag! sååå himla skönt att slippa åka hemifrån. Jag har blivit en riktig hemmakatt sedan jag blev med hus. Älskar att pyssla i trädgården eller bara gå omkring och dona med allt möjligt inne i huset.
Snickaren kunde inte börja med uppbyggnaden den här veckan eftersom det ösregnade och snöade om varannat.
Veckan har varit tuff med många resor hit och dit.

Idag lämnade jag snuttisarna och for till Tumba och lämnade bilen för att ta pendeln till stan.
Jag och fyra av grabsen på skolan skulle se film och dissikera den för att ta ut de olika delarna som vi manusförfattare måste tänka på extra mycket då vi skriver. Det gick ganska smärtfritt och filmen var faktiskt bra.

Jag var inne mycket tidigt och satte mig på ett cafe och skrev för hand. Datorn fick semester idag. Plötsligt vällde slutet av mitt manus över mig och jag skrev för brinnande livet för att inte missa en enda liten detalj. Underligt nog kunde jag skriva trots alla ljud runt mig. Vanligtvis sitter jag i mörkret på nätterna och skriver.
Mycket nöjd med mig själv gick jag iväg för att träffa grabbarna och blev våt över hela mig. Men som tur var bara på utsidan. Regnet strilade ned i oändlig mängd...ungefär som om någon däruppe glömt att stänga av kranen.
Efter några timmar gick jag hem i full fart med regnet rinnande i ansiktet. Som tur var hade jag varit förutseende att ta på mig regnsäkra kläder och skor. Pendeln var ganska full, men det fanns sittplats till min stora lättnad.
På dagiset studsar min lilla tjej glädjestrålande in i min famn och pratar i ett. Lilleman är trött så trött och säger flera gånger att han vill ha välling.

Efter att jag kilat in och hämtat äldsta pojken halkar vi hemåt...jag säger halkar för fy farao vilket skitväder vi hade. I kurvorna låg blankis och väntade på nästa offer.
På kvällen käkade vi och sedan skrev jag en sammanställning av det vi kommit fram till och skall redovisa på måndag. Peter tittade på Spartacus...en filmserie som innehåller massor av sex, blod och slagsmål. Lite väl mycket för mig, men jag får väl erkänna att killarnas kroppar inte går av för hackor. Den ena muskulösare än den andra.
Inatt skall jag försöka att inte skriva så mycket, men det kliar i fingrarna och i hjärnan snurrar massor av ord och bilder som vill ut.

Ha en härlig natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...