30 december 2010

Dagboksinlägg/Dagens dilemma

Natten har jag tillbringat med sammanställningen av filmmanusprojektet Ett slag för mycket.

Det verkar lösa sig med alla kringelikrokar i dramat, och det är bara att sätta sig ned och skriva färdigt manuset.

Dilemmat för dagen i familjen Meijer/Östlund är om fakturan på jobbet skall hinna betalas på denna sidan året. För att få ta del av ROT-avdraget måste man obönhörligen ha betalat fakturorna i år, och i detta nu är de på väg via posten. Dessutom har snickaren inte dykt upp trots att de lovade att komma. Puh! Nerverna ligger verkligen utanpå kroppen.

Dock händer också roliga saker...

Min bok Pappersskärvor har börjat säljas mer och mer, och jag skall ringa till tryckeriet idag för att få en mer exakt summa. Biblioteket i Tumba har pratat om att jag skall komma dit och prata om den en kväll.

Idag tänkte jag ge mig på att försöka få till en deckarnovell till SEMICS tävling http://www.semic.se/pressrum/nyhetsarkiv_/2010/4748/

Men jag undrar om jag kan få ihop något vettigt...skrivtiden är bara tills den 10 januari, men å andra sidan jobbar jag bättre när det finns en deadline.

Nåväl, nu skall jag stänga av internet och bege mig ut i fantasin.

Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...