13 maj 2011

Problem

Du och jag är av samma blod
Det rinner genom våra ådror vare sig vi vill det eller ej
Mina tankar genomsyras av dina
Känslor från din kropp kopieras till min

Att vara lika, men olika inuti
Känna gemenskap utan att ses

I dig ser jag mig själv som en spegelbild
Läser dina tankar innan du ens tänkt
Min hud är som ett pergament av minnen där dina sår blivit mina

Min älskade tvillingsyster
Kopierade celler driver likt en nystartad lavin genom din kropp.
Sjukdomen äter upp dig, och viftar ilsket i luften efter mig.
Vill ha båda, och nafsar i hasorna
Din kropp viker undan, vill sova sig frisk, men tvingas att vakna av smärtan som rister stora blödande sår i din själ.

Ett ansikte möter mig i spegeln i hallen. Blekt, utmärglat och fyllt av fasa.
Levande ögon glänser, vägrar att vika för ödets obundna lek med livet som insats.

1 kommentar:

  1. Ӏf yοu are going for beѕt contentѕ
    like myѕelf, simply go to sеe thiѕ web ρаge daily
    sincе it provides quality contents, thаnκѕ

    My weblog http://dentysta.wroclaw.pl/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

#ÖstergårnMyskje Första skoldagen med utmattningssyndrom igen

Första skoldagen idag. Slängde ut hästar och hundar tidigt och la in 11-maten i timerhagen som nästan snöat igen. Peter skjutsade oss och Ha...